Activiteitenverslag 2021

In 2021 staat er 1 project op de agenda van Stichting Schemerlicht, namelijk Schemerlicht Festival. In de herfstvakantie van 2021, wanneer de dagen korter worden en de nachten langer, presenteren we in de botanische tuin van Hortus Nijmegen de eerste editie van Schemerlicht Festival. Schemerlicht is een audiovisueel licht kunstfestival waar individuele werken op een innovatieve manier worden samengebracht, met als hoofddoel om op een kleurrijke manier ecologisch bewustzijn te creëren.

Bezoekers maken een reis langs verschillende kunstinstallaties waarmee kunstenaars natuurlijke verbindingen uitvergroten en verborgen details zichtbaar maken. Door hedendaagse technologie en kunst te koppelen aan tijdloze natuurlijke processen wordt een spannende nieuwe wereld gecreëerd.

Stichting Schemerlicht onderzoekt op welke manier kunst, ecologie, technologie, wetenschap, educatie en ondernemerschap in de vorm van een spannende (avond) expositie samen kunnen worden gebracht.

☞ Projecten zie deze pagina
☞ Visie en missie zie deze pagina